TIR Şoförleri Zamanla Yarışıyor: Taze Ürün Baskısı ve Güvenlik Sorunları 18 Ekim 2025, 19:13

Son dönemde otobüs kazalarının ardından TIR kazalarının da artış göstermesi dikkat çekiyor. 2024 TÜİK Trafik Kaza İstatistiklerine göre, ölümlü ve yaralanmalı trafik kazalarına karışan TIR sayısı 7 bin 837 olarak kaydedildi. Bu kazalarda 106 sürücü hayatını kaybederken, 2 bin 445 kişi yaralandı. Artan kaza sayıları, sektörde güvenli sürüş, dinlenme süreleri, altyapı eksiklikleri ve denetim yetersizlikleri gibi birçok konunun gözden geçirilmesi gerektiğini ortaya koyuyor. TIR şoförleri ise taze ürün baskısı, klima ve duş eksikliği gibi sorunlarının çözümü için yetkililerden yardım bekliyor.
KAZA RİSKİ ARTIYOR
Trafikte Haklarım Derneği Kurucu Başkanı Sosyolog Yasemin Usta, soğuk zincir taşımacılığının sürücüler üzerinde en fazla baskının hissedildiği alan olduğunu belirtti. Usta, “Taze gıdalar çabuk bozulduğu için işverenler, ürünün raf ömründen bir gün bile kaybetmemek adına şoförlere ciddi baskı uyguluyor. Yükleme yapılan noktadan hedefe en kısa sürede ulaşmaları bekleniyor. Bu da hem hata ve kaza yapma riskini artırıyor hem de tüm yükü sürücünün omuzlarına yüklüyor.” şeklinde konuştu.
FİRE VERMEK YOK
Yurt içi ve yurt dışında 7 yıldır taşımacılık yapan tır şoförü Fehmi Güngörmez, soğuk zincir taşımacılığında dinlenme sürelerinin minimumda tutulduğunu ve şoförlerin ciddi baskı altında çalıştığını ifade ederek, “Ceza yeme pahasına molaları kısa tutmak zorunda kalıyoruz. İşverenler, ‘Cezanı ben öderim, yeter ki üründe raf ömrü kısalmasın, fire vermeyelim’ diyor. Bu nedenle taze ürün taşıyan şoförler, rotalarını mümkün olan en kısa sürede tamamlamaya çalışıyor. Ancak bu da dinlenme süresinin kısalmasına, sürücünün yorgun düşmesine ve kaza riskinin artmasına neden oluyor” dedi.
KLİMA ‘KUSUR’ SAYILIYOR
Güngörmez, Avrupa ülkelerinde dinlenme sürelerine daha fazla önem verildiğini ve sürücünün dinlenmiş olması gerektiğini vurgulayarak, “Avrupa’da sürücünün haftada kaç gün araç kullandığına ve mola sürelerine birebir uyulup uyulmadığına dikkat ediliyor. Türkiye’de ise TIR’lara sonradan takılan park klimaları, araç muayenesinde kusurlu olarak sayılıyor.” dedi.
DUŞ YOK, ŞARTLAR KÖTÜ
Türkiye’deki TIR parkları ve dinlenme tesislerinin fiziksel ve hijyen koşullarının yetersizliğine dikkat çeken şoför Ali Asaf Dursay, “10 tesisten yalnızca birinde duş bulunuyor, o da çoğu zaman hijyenik değil. Tuvaletler ve yemek alanları temizlik açısından yetersiz. Temiz olan tesisler ise çok pahalı. Bu nedenle birçok şoför, yemeklerini kendi imkânlarıyla hazırlamak zorunda kalıyor.” dedi.
HİJYEN SIKINTISI
Uluslararası taşımacılık yapan şoförlerin Türkiye’den çıkışta kullandığı TIR parklarına da değinen Dursay, “Bu alanlara belirli bir ücret karşılığında park ediyoruz ancak verilen hizmet, bu ücretin karşılığını kesinlikle yansıtmıyor. Temizlik personeli var ancak yetersiz kalıyor, hijyen konusunda ciddi sıkıntılar yaşanıyor” ifadelerini kullandı.
DIĞER HABERLER
-
Tır şoförü çalışma koşulları ve ortamı nasıldır?
20 Ekim 2025, 23:03 -
Tır şoförü ne iş yapar?
20 Ekim 2025, 23:00 -
TIR şoförü kitap yazdı 'TENEKEDE HAYAT GÜRSEL TUTAR
19 Ekim 2025, 20:34 -
TIR Şoförlerine İnanılmaz Uygulamalar!
19 Ekim 2025, 20:22 -
Yargıtay'dan TIR şoförlerine müjde
19 Ekim 2025, 20:05 -
Yargıtay'dan TIR şoförlerine müjde
19 Ekim 2025, 20:05 -
TIR Şoförleri Zamanla Yarışıyor: Taze Ürün Baskısı ve Güvenlik Sorunları
18 Ekim 2025, 19:13 -
Yağ yüklü tır hurdaya döndü, sürücü burnu bile kanamadan çıktı!
18 Ekim 2025, 04:26 -
Sarıyer'de çocuk parkında faciadan dönüldü!
18 Ekim 2025, 04:19 -
SINIR GEÇİŞLERİYLE İLGİLİ DEĞİŞİKLİK!
15 Ekim 2025, 07:40