AVRUPA BİRLİĞİ TARAFINDAN ÜRETİLEN ARAÇLARI KULLANIYORUZ EKONOMİSİ NE KATGI SAĞLAYAN BİZ TIR ŞOFÖRLERİ TURİST DEĞİLDİLİZ! VİZE UYGULANAMAZ 15 Ekim 2025, 07:33

AVRUPA BİRLİĞİ TARAFINDAN ÜRETİLEN ARAÇLARI KULLANIYORUZ EKONOMİSİ NE KATGI SAĞLAYAN BİZ TIR ŞOFÖRLERİ TURİST DEĞİLDİLİZ! VİZE UYGULANAMAZ
UTSYD 'DEN HABERLER
TIR ŞOFÖRÜ TURİST DEĞİLDİR!
“Uluslararası Sürücüler AB ile yürütülen Geri Kabul Anlaşması kapsamında iş adamlarından farklı olarak ele alınmalıdır!
Bizim, beklemeye tahammülümüz kalmadı !
UTSYD vize uygulamalarında karşılaşılan sıkıntılar ve Schengen Bölgesi'nde 6 ay süreli vizelerde uygulanan 90 günlük kalış süresi kısıtlamaları ile ilgili AB ve Dışişleri nezdinde yoğun çalışma başlattı.
Birçok AB ülkesinden sürücüler, ülkemize vizesiz ya da gümrük kapısından vize alarak gelebilirken Türk sürücüler AB ülkelerine mal götürebilmek için vize kuyruklarında bekletiliyor. AB ülkeleri turist muamelesi yaptığı sürücülerden her seferinde 22 farklı evrak getirmesini istiyor. Vize alınması için şart olan davetiye, gerekçesi AB yetkilileri tarafından da açıklanamayan bürokratik bir zorluk. Bir AB ürününü Afganistan’a taşıyacak bir Türk sürücü öncelikle Fransa’ya gidebilmek için bir davetiye bulmak zorunda kalıyor.
Altı aylık vize alan bir sürücü Schengen bölgesinde en fazla 90 gün kalabiliyor. 20 yıl önce 1.300.000 Km2 olan Schengen alanı genişleyerek 4.500.000 Km2 ye ulaştı. Bu bölgede çalışan sürücülere 90 gün kalış yetmiyor. Dört ayda 90 günü dolduran sürücü yeni vize alabilmek için gidip evinde 2 ay beklemek zorunda kalıyorUluslararası TIR ŞOFÖRLERİ DERNEĞİ
Uluslararası TIR ŞOFÖRLERİ DERNEĞİ UTSYD
/
TIR ŞOFÖRÜ TURİST DEĞİLDİR! AVRUPA BİRLİĞİ TARAFINDAN ÜRETİLEN ARAÇLARI KULLANARAK AVRUPA BİRLİĞİ EKONOMİSİ KATGI SAĞLAYAN TIR ŞOFÖRLERİ TURİST DEĞİLDİR
“Uluslararası Sürücüler AB ile yürütülen Geri Kabul Anlaşması kapsamında iş adamlarından farklı olarak ele alınmalıdır!
Bizim, beklemeye tahammülümüz kalmadı !
Utsyd vize uygulamalarında karşılaşılan sıkıntılar ve Schengen Bölgesi'nde 6 ay süreli vizelerde uygulanan 90 günlük kalış süresi kısıtlamaları ile ilgili AB ve Dışişleri nezdinde yoğun çalışma başlattı.
Birçok AB ülkesinden sürücüler, ülkemize vizesiz ya da gümrük kapısından vize alarak gelebilirken Türk sürücüler AB ülkelerine mal götürebilmek için vize kuyruklarında bekletiliyor. AB ülkeleri turist muamelesi yaptığı sürücülerden her seferinde 22 farklı evrak getirmesini istiyor. Vize alınması için şart olan davetiye, gerekçesi AB yetkilileri tarafından da açıklanamayan bürokratik bir zorluk. Bir AB ürününü Afganistan’a taşıyacak bir Türk sürücü öncelikle Fransa’ya gidebilmek için bir davetiye bulmak zorunda kalıyor.
Altı aylık vize alan bir sürücü Schengen bölgesinde en fazla 90 gün kalabiliyor. 20 yıl önce 1.300.000 Km2 olan Schengen alanı genişleyerek 4.500.000 Km2 ye ulaştı. Bu bölgede çalışan sürücülere 90 gün kalış yetmiyor. Dört ayda 90 günü dolduran sürücü yeni vize alabilmek için gidip evinde 2 ay beklemek zorunda kalıyor
Utsyd Başkanlığı
Pilotlar, Gemi kaptanları nasıl vizesiz seyahat edebiliyorsa Uluslararası taşıma yapan TIR sürücüleri de aynı şekilde muamele görmelidir. Türkiye ile AB arasında görüşmeleri süren geri kabul anlaşması çerçevesinde “Sürücüler” işadamlarından farklı bir grup olarak tanımlanmalıdır. Batı ülkelerine taşıma yapan ve yıllardan bu ülkelere gidip gelen iltica etmek gibi bir amacı olmayan yaklaşık 25 bin TIR sürücüsü artık vize zulmünden kurtarılmalıdır.
Kazanılan Mehmet sosyal Davası ile TIR sürücüleri Almanya, Hollanda ve Danimarka’da hizmet sağlayıcı olarak tanımlanmış ve sürücüler bu ülkelere uçarak ğidemeyeceği için kazanılan dava da vize kuyruklarında çekilen zulme bir çare olmamıştır.
Bu soruna kalıcı bir çözüm bulmak için UTSYD olarak, AB nezdinde en üst makamları ziyaret ederek konuyu değerlendirdik, "AB Komisyonu'nun, AB içinde sık seyahat eden gösteri sanatçıları, akademisyenler gibi belirli kesimlere uzun süreli ve çok girişli vize düzenlenmeyi planladığını, özellikle çok sık seyahat eden kişilere yönelik olarak kolaylaştırma çalışmalarının başlatıldığı bilgisini aldık. AB yetkilileri ayrıca “Türkiye ile AB arasında yürütülen Geri Kabul Anlaşması kapsamında sürücülerin işadamları dışında bir grup olarak tanımlanması ve geri kabul anlaşması sürecinin sonunu beklemeden önce ilk aşamada vize kolaylığı sağlanması” talebimizi de reddetmeyip not etmişt yaptığımız sonuçlarını, AB Yetkililerinin değerlendirmeleri ve izlenimlerimizi paylaştık. Geri Kabul Anlaşması kapsamında sürücülerimizin vize probleminin öncelikli olarak ele alınması gerektiğini zaten konuya çok hakim. Sürücü vize probleminin önemi ve bir an önce çözülmesi konusunda Avrupa birliği ülkelerinin duyarlı olmaya davet ediyoruz utsyd Utsyd Başkanlığı Deniz Karaca Nusret Demir Çavuş Umman #herkes
DIĞER HABERLER
-
Tır şoförü çalışma koşulları ve ortamı nasıldır?
20 Ekim 2025, 23:03 -
Tır şoförü ne iş yapar?
20 Ekim 2025, 23:00 -
TIR şoförü kitap yazdı 'TENEKEDE HAYAT GÜRSEL TUTAR
19 Ekim 2025, 20:34 -
TIR Şoförlerine İnanılmaz Uygulamalar!
19 Ekim 2025, 20:22 -
Yargıtay'dan TIR şoförlerine müjde
19 Ekim 2025, 20:05 -
Yargıtay'dan TIR şoförlerine müjde
19 Ekim 2025, 20:05 -
TIR Şoförleri Zamanla Yarışıyor: Taze Ürün Baskısı ve Güvenlik Sorunları
18 Ekim 2025, 19:13 -
Yağ yüklü tır hurdaya döndü, sürücü burnu bile kanamadan çıktı!
18 Ekim 2025, 04:26 -
Sarıyer'de çocuk parkında faciadan dönüldü!
18 Ekim 2025, 04:19 -
SINIR GEÇİŞLERİYLE İLGİLİ DEĞİŞİKLİK!
15 Ekim 2025, 07:40